Joulupukki, a finn télapó

Finnország:
Szponzorált télapó, aki "Boldog Karácsonyt" köszönve érkezik Magyarországra! Ráadásul nem kis summát vág zsebre ezért a kis kiruccanásért!
Mindezt a Magyar nemzeti hagyományok megszüntetése érdekében teszik a Multik, hogy december 5 után is vásárlásra ösztönözzön a bevásárló központokban, az általa Karácsonyig legitimitást nyert Télapó!


A finn Santa Claus alapítvány kitart azon álláspontja mellett, hogy a Télapó finn. Igaz, ezt a gyermekek már tudják: évente 700.000 gyermek küld levelet a finn Télapónak a világ minden részérõl - olvashatjuk a svéd Dagens Industri lapban.


Bizony ennyi levél után már be kell ismerni, hogy a finn Télapó - finn nevén Joulupukki - uralja a piacot, ahol a vezetõ szerepért a svéd és a Grönlandon élõ dán kollégájával is meg kellett küzdenie. Joulupukkinak mindez sikerült, hála a szponzorainak. A finn Fehér Szakál mögött ugyanis olyan óriáscégek állnak, mint a telekommunikációban utazó Sonera, a Finnair légitársaság, a Hartwall sörgyár, a Pauling kávé konzorcium, a finn posta, illetve a Merita Bank.
A finn télapónak tehát van mit a hóba aprítania, illetve a marketingbe.

Ráadásul, aki meglátogatja a sarkkörön, annak a busás belépő mellett, ha vele akar fényképezkedni, akkor az 25.000 jó magyar forintjába kerül!

A gyerek pedig ihat vele egy kakaót 5.000.-Ft-ért!

A cikkbõl ugyanis kiderül, hogy minél több pénzt költenek a szponzorok a marketingre, annál nagyobb a szakálas bácsi sikere. Így tehát a finn télapó a Finnair gépeivel repül, a Sonera szerverein keresztül emilezik, Pauling kávét és Hartwall sört iszik, pénzét pedig a Merita Bankra bízza.

Ja, a 700.000 gyerek levélből nem sok információ származik az Antrax védelem miatt, de ez nem is fontos a ritkán előforduló angol nyelvű formanyomtatvány visszaküldéséhez!
De ez az "igazi Mikulásnak" nem jelent gondot, mert ebben az üzlet, a gyerek elhanyagolható szempont!

 

NO COMMENT !